Recensie van Cynthia op Hebban.nl ****

25 september 2022

"Dit is het eerste deel in De duinen van Westzand. De cover spreekt me erg aan en maakt me nieuwsgierig. Het is een goed begin van een serie. Je leest het boek vanuit Daphne en Fernando, leuke afwisseling. Het is een heerlijk boek met leuke personages en het geitje is echt geweldig, wat een leuke toevoeging is dat. Het wordt allemaal beeldend beschreven en het boek heeft een vlotte schrijfstijl. Het is niet alleen een feelgood, er zitten ook serieuze onderwerpen in en zeker humor. Laat deel 2 maar doorkomen, die ga ik zeker lezen."

Recensie van Anna  Winters op Kobo.com *****
Zon, zee en zinderende liefde!

20 september 2022

"Heerlijk boek en begin van een serie om bij weg te dromen. Westzand bestaat niet echt, maar dat mag de pret niet drukken. Marieke schetst een schattig kustdorpje met lieflijke winkels, markante inwoners en levendige (huis)dieren. Daphne is in het begin een beetje timide, maar al snel weet ze haar eigen stem te vinden - mede door Westzand en mede door de charmante Fernando. Smelt! Benieuwd naar deel 2..."

Recensie van Else op Goodreads.com *****

17 september 2022

"Dit heerlijke feelgood boek, is er echt eentje om bij weg te dromen! Ook ik ben een beetje gehecht geraakt aan Westzand, en kijk uit naar het tweede deel!"

Recensie van Inez2807 op Hebban.nl *****
Wat een geweldige start van een trilogie!

14 september 2022

"Het eerste deel van drie uit de serie De duinen van Westzand. Direct een boek dat je te pakken heeft. Een vlotte schrijfstijl, leuke grapjes en geweldige personages. Je voelt je als lezer direct betrokken bij het verhaal. Je bent zo benieuwd naar het verloop van het verhaal dat je door wilt blijven lezen. Een verhaal waarbij je soms gewoon hardop moet lachen. Jammer dat het weer uit is, want je wilt eigenlijk nog niet weg uit Westzand. Dat de personages gaan leven in je hoofd, maakt het allemaal des te leuker.
Duidelijke en heldere opbouw van het verhaal. Het smaakt naar veel meer. Om ongeduldig te wachten op de volgende twee delen.
Na haar debuutroman doet deze schrijfster het met dit e-boek gewoon weer! Ze weet je te raken met haar verhaal. Echt top!!"

Recensie van Boekenbeschrijfster.nl ****

12 september 2022

"Hoofdpersonage Daphne komt in eerste instantie vrij onzeker over, waardoor je als lezer het gevoel hebt dat ze bepaalde zaken laat liggen waar ze eigenlijk juist veel zin in heeft. Je weet dan nog niet zo goed waardoor het komt. Is het omdat haar vader is overleden? Moet ze wennen aan haar nieuwe omgeving? Zit het in haar karakter? Gaandeweg het verhaal van ‘Iets nieuws onder de zon’ kom je daarachter en ga je Daphne steeds meer waarderen.

Marieke Douwes weet stukje bij beetje Westzand tot leven te toveren voor haar lezers. Je krijgt een steeds beter beeld van het plaatsje zelf en van de bijzondere inwoners. Op een gegeven moment zou je zelf ook wel eens een dagje naar Westzand willen gaan. Het klinkt er zo gezellig. En je bent gewoon heel benieuwd naar het geitje. Heerlijk dat de auteur het voor elkaar krijgt dat je helemaal wordt meegenomen in het verhaal.

Niet alles uit ‘Iets nieuws onder de zon’ is even verrassend; een bepaalde wending binnen het verhaal zie je al van verre aankomen. Dat doet echter verder niets af aan het verhaal. Douwes heeft een fijne en leuke roman geschreven. Ik ben benieuwd over wie het tweede deel uit deze serie zal gaan: een al geïntroduceerd personage of een nieuw iemand?"

Recensie van Annemiek op Kobo.com ****
Vind je droom!

8 september 2022

"Een verhaal over Daphne die het niet kan vinden in haar werk. Verdriet heeft over her verlies van haar vader. Gaat op zoek naar zichzelf in Westzand. Wat gaat ze daar vinden? Met ups en downs is er hoop en liefde weg gelegd voor haar? Geniet van dit boek. Heb het met veel plezier gelezen."

Recensie van Yvonne op Kobo.com *****
Wat is Westzand een heerlijke plek!

7 september 2022

"Wat een lief verhaal! Westzand heeft een plekje in mijn hart veroverd, net als de kleine schatgraver en natuurlijk de knappe Fernando… kon ik mijn volgende vakantie maar naar dit schattige plaatsje boeken in plaats van het buitenland of de Veluwe :) Heerlijk boek over je plek vinden (in een gigantisch warm bad) en met de nodige grappige noten tussendoor. Leuk dat er nog meer delen verschijnen en ik ben nu al razend benieuwd over welke van die lieve mensen in Westzand die zullen gaan!"