'Uit het juiste hout', het laatste deel in de feelgoodserie, verschijnt op 28 februari 2023!

Recensie van Marieke Schreers op Hebban.nl: Leestip van de week!

27 november 2022

"Wat een heerlijke feelgoodroman is Iets nieuws onder de zon. De locatie waar het speelt, spreekt tot de verbeelding. Hoe heerlijk is het om af te mogen reizen naar een kustplaatsje, waar het strand en zee om de hoek liggen en waar de bewoners elkaar kennen en steunen. Druk in het toeristenseizoen en rustig in de wintermaanden, maar beide periodes is het geweldig om in het fictieve dorpje Westzand te mogen zijn.

Ook de personages zijn leuk en levensecht. De jonge vrouw Daphne, die verandering van omgeving nodig heeft volgens haar moeder en naar een oude vriendin met een winkeltje in het dorp aan zee wordt gestuurd en zich daar al snel thuis gaat voelen. Een leuke man, met een zoontje en twee pittige zussen die Daphne direct opnemen in hun midden. Goed geschreven dialogen, zonder ellenlange durende aannames en misverstanden, maar realistische scènes die herkenbaar zijn. Mooie omschrijvingen van de omgeving en een flinke dosis humor, vriendschap, liefde en dan ook nog gecombineerd met een dieper laagje. Het is een echte feelgoodroman en goed geschreven.

Ik ben fan. Dit boek heb ik met veel plezier gelezen en voelde me helemaal thuis in Westzand. Een heerlijke leestip en een echte aanrader.

En de blogtour van deel twee loopt inmiddels. Mijn bijdrage is op 2 december te lezen op Fabulous Feelgood."

Recensie van Kristie Raaijmakers op Hebban.nl *****
Verliefd worden in Westzand

8 oktober 2022

"Iets nieuws onder de zon gaat over een idyllisch dorp aan zee, een twintiger die na een periode van rouw met zichzelf wordt geconfronteerd en een charmante kunstenaar die haar behoorlijk in de war brengt. En wat mij betreft de allerleukste ingrediënten van dit ebook: een uiterst schattige kleine schatgraver én een koppig geitje.

Wat is dit een heerlijk boek van mijn lieve Harper-First collega Marieke Douwes. Westzand is beschreven als een heerlijke plek die je zo voor je ziet. En dan Fernando... Zo'n fijne man met fijne looks. Hij houdt je aandacht zeker bij het boek. Wil je even zwijmelen en genieten, dan gaat dit boek je zeker veel plezier brengen!"

Recensie van Danielle Carson op Hebban.nl *****
Héérlijk boek!

28 september 2022

"Wat heb ik genoten van dit boek zeg! Vanaf minuut één zat ik helemaal in het verhaal en kon ik het met moeite wegleggen. Ik kon me erg vinden in het karakter van Daphne waardoor ik zelfs nog wat dingen heb geleerd uit haar situatie. Ik ben verliefd geworden op de twee hoofdpersonages (want zeg nou zelf: wie wordt er niet verliefd op de knappe, charmante Fernando), de schattige Storm en natuurlijk het ondeugende, koppige geitje dat heel Westzand in z’n greep houdt.

Terecht ★ ★ ★ ★ ★ dus! En ik kan niet wachten op de andere delen!"

Recensie van Cynthia op Hebban.nl ****

25 september 2022

"Dit is het eerste deel in De duinen van Westzand. De cover spreekt me erg aan en maakt me nieuwsgierig. Het is een goed begin van een serie. Je leest het boek vanuit Daphne en Fernando, leuke afwisseling. Het is een heerlijk boek met leuke personages en het geitje is echt geweldig, wat een leuke toevoeging is dat. Het wordt allemaal beeldend beschreven en het boek heeft een vlotte schrijfstijl. Het is niet alleen een feelgood, er zitten ook serieuze onderwerpen in en zeker humor. Laat deel 2 maar doorkomen, die ga ik zeker lezen."

Recensie van MvdP op Hebban.nl ****
Wederom een heerlijke feelgood!

27 september 2022

"Van de schrijfster van 'Klavers, Edelweiss & Sachertorte' nu het eerste deel van de trilogie 'De duinen van Westzand' gelezen. Met 'Iets nieuws onder de zon' weet Marieke Douwes je wederom mee te nemen in een verhaal waarin liefde, humor, familie de boventoon voeren.
De beeldende manier van schrijven maakte dat ik me al snel heerlijk had ondergedompeld in het verhaal.
Voor ik het wist had ik mezelf alweer in de hoofdpersoon verplaatst, leerde ik nieuwe, lieve mensen kennen in een geweldig dorpje, werkte ik in een super leuk winkeltje waar mijn hart in real life ook sneller van gaat kloppen en voelde ik alle liefde, verdriet, humor, hoop/wanhoop die Daphne op haar pad tegen kwam. En ja, daarbij zag ik mezelf ook tegen een geitje praten, maar daar is niet zoveel inlevingsvermogen voor nodig ;-)
Het boek was veel te snel uit, wat ook iets zegt over de fijne schrijfstijl van Marieke en ik kijk wel een beetje uit naar de volgende delen. Want ik gun die leuke Maggie en Nikita ook de liefde van hun leven...."

Recensie van Anna  Winters op Kobo.com *****
Zon, zee en zinderende liefde!

20 september 2022

"Heerlijk boek en begin van een serie om bij weg te dromen. Westzand bestaat niet echt, maar dat mag de pret niet drukken. Marieke schetst een schattig kustdorpje met lieflijke winkels, markante inwoners en levendige (huis)dieren. Daphne is in het begin een beetje timide, maar al snel weet ze haar eigen stem te vinden - mede door Westzand en mede door de charmante Fernando. Smelt! Benieuwd naar deel 2..."

Recensie van Else op Goodreads.com *****

17 september 2022

"Dit heerlijke feelgood boek, is er echt eentje om bij weg te dromen! Ook ik ben een beetje gehecht geraakt aan Westzand, en kijk uit naar het tweede deel!"

Recensie van Inez2807 op Hebban.nl *****
Wat een geweldige start van een trilogie!

14 september 2022

"Het eerste deel van drie uit de serie De duinen van Westzand. Direct een boek dat je te pakken heeft. Een vlotte schrijfstijl, leuke grapjes en geweldige personages. Je voelt je als lezer direct betrokken bij het verhaal. Je bent zo benieuwd naar het verloop van het verhaal dat je door wilt blijven lezen. Een verhaal waarbij je soms gewoon hardop moet lachen. Jammer dat het weer uit is, want je wilt eigenlijk nog niet weg uit Westzand. Dat de personages gaan leven in je hoofd, maakt het allemaal des te leuker.
Duidelijke en heldere opbouw van het verhaal. Het smaakt naar veel meer. Om ongeduldig te wachten op de volgende twee delen.
Na haar debuutroman doet deze schrijfster het met dit e-boek gewoon weer! Ze weet je te raken met haar verhaal. Echt top!!"

Recensie van Boekenbeschrijfster.nl ****

12 september 2022

"Hoofdpersonage Daphne komt in eerste instantie vrij onzeker over, waardoor je als lezer het gevoel hebt dat ze bepaalde zaken laat liggen waar ze eigenlijk juist veel zin in heeft. Je weet dan nog niet zo goed waardoor het komt. Is het omdat haar vader is overleden? Moet ze wennen aan haar nieuwe omgeving? Zit het in haar karakter? Gaandeweg het verhaal van ‘Iets nieuws onder de zon’ kom je daarachter en ga je Daphne steeds meer waarderen.

Marieke Douwes weet stukje bij beetje Westzand tot leven te toveren voor haar lezers. Je krijgt een steeds beter beeld van het plaatsje zelf en van de bijzondere inwoners. Op een gegeven moment zou je zelf ook wel eens een dagje naar Westzand willen gaan. Het klinkt er zo gezellig. En je bent gewoon heel benieuwd naar het geitje. Heerlijk dat de auteur het voor elkaar krijgt dat je helemaal wordt meegenomen in het verhaal.

Niet alles uit ‘Iets nieuws onder de zon’ is even verrassend; een bepaalde wending binnen het verhaal zie je al van verre aankomen. Dat doet echter verder niets af aan het verhaal. Douwes heeft een fijne en leuke roman geschreven. Ik ben benieuwd over wie het tweede deel uit deze serie zal gaan: een al geïntroduceerd personage of een nieuw iemand?"

Recensie van Annemiek op Kobo.com ****
Vind je droom!

8 september 2022

"Een verhaal over Daphne die het niet kan vinden in haar werk. Verdriet heeft over her verlies van haar vader. Gaat op zoek naar zichzelf in Westzand. Wat gaat ze daar vinden? Met ups en downs is er hoop en liefde weg gelegd voor haar? Geniet van dit boek. Heb het met veel plezier gelezen."

Recensie van Yvonne op Kobo.com *****
Wat is Westzand een heerlijke plek!

7 september 2022

"Wat een lief verhaal! Westzand heeft een plekje in mijn hart veroverd, net als de kleine schatgraver en natuurlijk de knappe Fernando… kon ik mijn volgende vakantie maar naar dit schattige plaatsje boeken in plaats van het buitenland of de Veluwe :) Heerlijk boek over je plek vinden (in een gigantisch warm bad) en met de nodige grappige noten tussendoor. Leuk dat er nog meer delen verschijnen en ik ben nu al razend benieuwd over welke van die lieve mensen in Westzand die zullen gaan!"