Recensie: WendyBlogt (26-09-2022)

Gepubliceerd op 26 september 2022 om 21:56

Dit boek is het eerste deel van De duinen van Westzand serie. De cover oogt al erg mooi en maakt je nieuwsgierig naar het verhaal.

Het verhaal komt een beetje langzaam op gang, je krijgt hierdoor de kans om Daphne echt goed te leren kennen.  Ook leer je sommige bewoners van Westzand goed kennen.  Marieke  schrijft erg beeldend, dat zorgt ervoor dat je je helemaal thuis voelt bij de dorpsbewoners en dat het dorp overkomt als een fijne plek om te wonen.  Het boek is als een goed eerste deel van een serie, als je iedereen een beetje hebt leren kennen dan begint het verhaal pas echt. Daphne gaat naar Westzand om Rina vooruit te helpen, maar ondertussen kan ze er ook goed aan zichzelf werken.

Op het moment dat je iedereen hebt leren kennen komt er snelheid in het verhaal. Het leest dan ook lekker weg.  De cliffhanger van het verhaal zorgt er ook voor dat je eigenlijk meteen met het tweede deel door wil. Het is ook niet zomaar een feelgood verhaal, maar er zit ook zeker veel humor in. Zo is dat in dit verhaal een geitje wat erin voorkomt. Elke keer als het geitje weer tevoorschijn komt dan moet je wel lachen. Toch zijn er ook nog andere thema's die in dit verhaal voorkomen,  er is rouw, gemis, scheiding en natuurlijk ook liefde en vriendschap.  Dit boek is pas het tweede boek van Marieke, maar zorgt er zeker voor dat ik nog meer van haar wil gaan lezen.

Het boek is een aanrader voor feelgood lezers. Voor nu is het nog even wachten tot het tweede deel Als water en vuur eind van het jaar uitkomt.

Deze recensie staat op de website van WendyBlogt (klik) en deze site is een lust voor het oog!

Op Hebban heeft Wendy het boek met 4 sterren beloond!