Recensie Kim Coenen (2 maart 2023)

Gepubliceerd op 2 maart 2023 om 13:45

Voor het lezen: Na het lezen van deel 1 en deel 2 wilde ik natuurlijk ook weten hoe deze serie zou eindigen. Stiekem hoop ik op Nikita, want door de twee andere delen heen is dat eigenlijk wel mijn favoriete personage geworden en sta ik ook te popelen om haar beter te leren kennen.

De cover sluit perfect aan op de twee voorgaande delen, ze vormen echt een drie-eenheid, geven het feelgood gevoel en de titel is enorm goed leesbaar. Na de vorige delen heb ik hoge verwachtingen van dit derde deel.

Mijn ervaring:

Ongelofelijk! Met het derde deel van deze serie weet Marieke Douwes me nog te verrassen en haar met haar schrijfkunsten van mijn sokken te blazen. Het verhaal volgt ditmaal de twee hoofdpersonages Nikita en Michael, maar voornamelijk Nikita. Die we natuurlijk al kennen van de twee voorgaande delen. Heb je de andere delen niet gelezen, dan is dat geen probleem, maar wel jammer ;). Nikita had mijn hart al gestolen, maar om in haar te kruipen en haar nog beter te leren kennen en haar verhaal te volgen was echt geweldig. Het is ook heel leuk dat niet alles van Michael duidelijk wordt, waardoor je tijdens het lezen met vragen zit.

De verhaallijn is een op en top feelgood. Het is leuk dat er naast de romance tussen Nikita en Michael ook de renovatie van het Duinrestaurant centraal staat. Hierdoor kent het verhaal een heerlijke afwisseling. Ook is het leuk om alle personages uit de voorgaande delen weer langs te zien komen. Zeker nu je ze allemaal wat beter kent. Het verhaal kent ook een heerlijk gevoel voor humor en neemt een hoop wendingen waardoor de verhaallijn boeiend en leuk blijft. Marieke schrijft enorm vlot en krachtig en zet enorm levendige dialogen neer, ook vind ik echt dat je haar als schrijfster ziet groeien. De opbouw naar het plot is goed en zoals je mag verwachten bij de serie van Marieke, het einde is een op en top feelgood einde.

Dit laatste deel van De duinen van Westzand is absoluut mijn favoriete deel van de serie. Het personage was absoluut mijn favoriet en ik kon me het beste in haar vinden, daarnaast heeft Marieke een hele vlotte en krachtige schrijfstijl en weet ze levendige dialogen neer te zetten. Het boek heeft het absolute op en top feelgood gehalte. Ik zeg, zeker gaan lezen.

P.S. Marieke, kom je snel weer met een boek? Ik wil meer! ;)

Mijn waardering: ❤️❤️❤️❤️❤️

Deze recensie staat ook op Hebban en de eigen website van Kim: www.happykim.nl